Looptraining ‘prep’

Aanwijzingen per oefening:

1. Squat + knee hug:
Voeten op heup breed. Voeten wijzen recht naar voren. Duw je knieen iets naar buiten (schroeven). Rug recht (borst naar voren). Knie naar borst trekken. Rechtop gaan staan.

2. Standing leg cradle:
Voeten heup breed. Trek eerst de knie naar de borst daarna het gebogen been bij de enkel vast pakken. Rechtop gaan staan (uitstrekken)

3. Air squat
Voeten heup breed. Voeten wijzen recht naar voren. Rug recht. Inzakken tot horizontaal. Borst vooruit / rechtop blijven. Vanuit de hakken omhoog duwen.

4. Drop lunge
Stap achterlangs. Draai de heup weer terug naar horizontaal. Daarna pas inzakken.

5. Lateral lunge low
Brede spreidstand. Billen laag. Schaar van links naar rechts. Borst op.

6. Lateral lunge wide step
Voeten wijzen recht naar voren. Brede zijstap.

7. Bent over W
Voeten heup breed. Rechte rug naar voren buigen. Kin intrekken (op je borst). Ellebogen en handen parallel aan elkaar naar buiten bewegen. Schouders laag.

8. Handwalks
Voeten heup breed. Benen gestrekt houden (niet ‘op slot’)

9. Drop squat + 2 inch run
Startpositie: benen wijder dan heup breed. Hakken iets van de grond. Knieen iets naar binnen gedraaid. Armen gestrekt parallel langs lichaam. 2 inch run: op hele voet ‘rennen’. Armen langzaam, benen snel.

10. Linear Skippen
Knie goed omhoog bewegen. Stevig in de grond ‘stampen’ met voeten. Rechtop blijven staan.

* bij alle oefeningen is het belangrijk dat de romp / core wordt aangespannen.

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *